Komisja Europejska finansuje projekt rozwijania technologii, które pozwolą działać pociągom drogowym na normalnych publicznych drogach ze znacznymi korzyściami dla komfortu, bezpieczeństwa i środowiska.Projekt SARTRE właśnie przeszedł pomyślne zakończenie pierwszych testów, w których wzięła główna ciężarówka a następnie trzy samochody napędzane całkowicie autonomicznie z prędkością do 90 km / h - z nie więcej niż 6 metrami różnicy między pojazdami.
Choć samochody są głównym przedmiotem eksperymentu Obecnie, wielu uważa, że to w sektorze transportu drogowego projekt może okazać się najbardziej przydatny. Tom Robinson z Ricardo Wielkiej Brytanii, powiedział: „ukończenie pierwszych testów z udziałem wielu pojazdów w systemie SARTRE jest znaczącym osiągnięciem. To pozwoliło nam wykazać przydatność SARTRE jako drogowej technologii kolejowej do kluczowych ekspertów z branży i uchwycić ich odpowiedzi, z których wszystkie były bardzo zachęcające. System prezentacji daje nam solidne podstawy do dalszej realizacji wyzwań mających na celu doprowadzenia pociągu drogowego do rzeczywistości „
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz